Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


ENGLISH LANGUAGE I
LINGUA INGLESE I

An Introduction to English Sociolinguistics
An Introduction to English Sociolinguistics

A.Y. Credits
2015/2016 8
Lecturer Email Office hours for students
Giovanna Carloni http://www.lingue.uniurb.it/cgi-bin/ricevimento.cgi

Assigned to the Degree Course

Foreign languages and culture (L-11)
Curriculum: LIN-OC
Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

The course aims:
1) to introduce learners to English sociolinguistic aspects and conversation analysis;
2) to help students develop skills targeted at analyzing English language phenomena in a sociolinguistic perspective;
3) to provide learners with hands-on tasks focusing on pragma-sociolinguistic issues related to various English contexts.

Program

1. Language and politics
2. Conversation analysis
3. Language and gender
4. Word formation
5. Code-switching
6. Language, ethnicity, and identity
7. World Englishes
8. Language and age

Learning Achievements (Dublin Descriptors)

Knowledge and understanding: students will learn English-specific sociolinguistic theory.
Applying knowledge and understanding: students will be able to identify and apply English-specific sociolinguistic theory.
Making judgements: students will be able to analyze and evaluate the sociolinguistic strategies and theoretical tenets implemented in English-specific contexts.
Communication: students will be able to talk about English-specific sociolinguistic theory.
Lifelong learning skills:  students will be able to learn collaboratively.

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Teaching, Attendance, Course Books and Assessment

Teaching

Lectures, pair and group work

Course books

Annabelle Mooney and Betsy Evans (4rd Edition) (2015). Language, Society and Power. An Introduction. London: Routledge. Chapters: 3, 6, 7, 8, 10

Assessment

Oral exam

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Additional Information for Non-Attending Students

Course books

Annabelle Mooney and Betsy Evans (4rd Edition) (2015). Language, Society and Power. An Introduction. London: Routledge. Chapters: 3, 4, 6, 7, 8, 10  

Assessment

Oral exam

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

« back Last update: 03/09/2016

Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

15 22

Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522, scarica l'app o chatta su www.1522.eu

Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2024 © Tutti i diritti sono riservati

Top