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PHILOSOPHY OF RELIGION IN A MULTICULTURAL CONTEXT
TEMI ATTUALI DI FILOSOFIA DELLA RELIGIONE

Religious diversity.
Il problema della diversità religiosa

A.Y. Credits
2015/2016 6
Lecturer Email Office hours for students
Andrea Aguti
Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

The course will address the issue of religious diversity from a philosophical perspective. After a first part concerning the nature of the problem from a historical point of view, cultural and epistemological, the course will focus on the main models of philosophical and theological interpretation of religious diversity, illustrating and discussing them critically.

Program

1) Religious diversity yesterday and today.

2) The claim of truth by religions.

3) Conflicting claims of truth in religion.

4) Religious pluralism.

5) Religious exclusivism.

6) Religious inclusivism.

7) Rational standars for evaluating religions.

Bridging Courses

None.

Learning Achievements (Dublin Descriptors)

Awareness of the problems created by religious diversity in modern times; ability to interpret the complexity of the religious phenomenon; ability to understand the theoretical reasons that underlie religious difference and the possibility of a productive dialogue.

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Teaching, Attendance, Course Books and Assessment

Teaching

Frontal lessons

Attendance

Attendance at 2/3 of the lessons.

Course books

A. Aguti, Filosofia della religione. Storia, temi, problemi, La Scuola, Brescia 2013, cap VI.

Further references will be offered to students during the course.

Assessment

Oral examination.

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Additional Information for Non-Attending Students

Teaching

Individual study.

Attendance

Full study of the suggested text.

Course books

A. Aguti, Filosofia della religione. Storia, temi, problemi, La Scuola, Brescia 2013, cap VI.

R. Trigg, Religious Diversity. Philosophical and Political Dimensions, Cambridge University Press, New York 2014.

Assessment

Oral examination.

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

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