PHILOLOGY AND LITERATURE OF THE ROMANCE MIDDLE AGES
FILOLOGIA E LETTERATURA DEL MEDIOEVO ROMANZO
A.Y. | Credits |
---|---|
2019/2020 | 8 |
Lecturer | Office hours for students | |
---|---|---|
Antonella Negri |
Teaching in foreign languages |
---|
Course partially taught in a foreign language
French
Spanish
This course is taught partially in Italian and partially in a foreign language. Study materials can be provided in the foreign language and the final exam can be taken in the foreign language. |
Assigned to the Degree Course
Date | Time | Classroom / Location |
---|
Date | Time | Classroom / Location |
---|
Learning Objectives
The course provides the necessary basis of Textual Criticism in Epic Poetry. It also provides study skills as well as interdisciplinary and comparative analysis skills in Medieval Spanish, French and Italian Literature.
Program
Contents: Textual criticism from Lachmann to Bédier. Epic Textuality: variance and mouvance from chansons de geste to romances. Epic Poetry in French, Iberian and Italian areas.
Teaching Material
The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it
Teaching, Attendance, Course Books and Assessment
- Course books
Texts: attending students are expected to read and understand the recommended bibliography uploaded to Moodle by the Professor.
Otherwise to obtain a French, Spanish or English bibliography please contact the Professor during office hours.
- Assessment
Verbal examination.
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Additional Information for Non-Attending Students
- Course books
Non-attending students are expected to read and understand: P.G.Beltrami, A che serve un'edizione critica? Leggere i testi delle letterature romanze medievali, Bologna, Il Mulino, 2010; G. Contini, Filologia, (ed. L.Leonardi), Il romanzo di Alessandro, (edd. M. Infurna e M. Mancini ), Milano, Rizzoli, 2014 and Aimeric de Peguilhan, (ed. A.Negri), Milano, Carocci, 2012.
- Assessment
Verbal examination.
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
« back | Last update: 05/02/2020 |