Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


CHINESE LANGUAGE II
LINGUA CINESE II

A.Y. Credits
2020/2021 8
Lecturer Email Office hours for students
Gloria Gabbianelli First semester: contact the teacher via e-mail to arrange an appointment. Second semester: after the lesson.

Assigned to the Degree Course

Foreign Languages and Cultures (L-11)
Curriculum: LINGUISTICO CULTURALE ORIENTALE
Date Time Classroom / Location
Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

The course aims:   

1) to present complex grammatical and syntactic elements, such verb-complement construction and aspect particles;

2) to develop listening, speaking, reading, writing and communicative competences. 

Program

Lesson programme : 


1  Modal particles, Aspect particles
2 Verb-complement construction (simple complements of degree,  complements of result, fo duration, quantity, simple and compound nouns of direction, existential sentences)
3 Readings from contemporary prose.

Learning Achievements (Dublin Descriptors)

Knowledge and understanding: students will acquire a good understanding of the essential aspects of Chinese linguistics. such as Chinese written, phonological, morphosyntactic elements elements.

Applying knowledge and understanding: students will have the abilities to use foreign language knowledge in real-world context.

Making judgements: students will acquire the critical ability to judge their language production with regard to linguistic and pragmatic appropriateness.

 Communication skills: students will be able to communicate using Chinese at elementary level.Students will reach A2.1/A2.2 Chinese language profinciency level.  

Learning skills:  students will possess the methodological skills to  develop and consolidate their learning experiences in autonomous and collaborative way.

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Teaching, Attendance, Course Books and Assessment

Teaching

Teaching methods include face-to-face lectures, exercise sessions, seminars. The course will include teaching practice lessons held by a mother tongue lecturer. Reading, writing and practice in conversation lessons will be conducted by Chinese lectorsThe attendance to these lessons is highly recommended.

Course books

Masini F. et al., Il cinese per gli italiani. Vol.2  Milano, Hoepli, 2010.

Xiuying Zhao, Il dizionario di Cinese. Dizionario Cinese-Italiano Italiano-Cinese. 2013. Zanichelli.

Lioi T., De Benedittis A., Introduzione alla scrittura cinese, Milano, Hoepli, 2016

Assessment

Assessment methods are oral exams and written tests.  Dictionary is not allowed. 

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Additional Information for Non-Attending Students

Course books
  • Masini F. et al., Il cinese per gli italiani. Vol. 1, Milano, Hoepli, 2010.
  • Abbiati M., Grammatica di cinese moderno, Cafoscarina, Venezia, 1998. 
  • Zhao X, Gatti F., Dizionario compatto Cinese-italiano italiano-cinese, Zanichelli, Bologna, 1996.
  • Lioi T., De Benedittis A., Introduzione alla scrittura cinese, Milano, Hoepli, 2016
Assessment

Assessment methods are oral exams and written tests.  Dictionary is not allowed. 

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

« back Last update: 29/11/2020

Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

15 22

Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522, scarica l'app o chatta su www.1522.eu

Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2024 © Tutti i diritti sono riservati

Top