Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


LAB. SOCIAL MEDIA MARKETING
LABORATORIO DI SOCIAL MEDIA MARKETING

Google Online Marketing Challenge
Google Online Marketing Challenge

A.Y. Credits
2015/2016 6
Lecturer Email Office hours for students
Fabio Giglietto Monday 11

Assigned to the Degree Course

Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

- Familiarize with social media marketing termonology (CPC, CPM, KPI, ...)

- Understanding and using Google AdWords Dashboard

Program

Devided in groups of up to 5 members, students will compete in the yearly Google Online Marketing Challenge (https://www.google.com/onlinechallenge/).

Learning Achievements (Dublin Descriptors)

- Familiarize with social media marketing termonology (CPC, CPM, KPI, ...)

- Understanding and using Google AdWords Dashboard

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Supporting Activities

Google Digital Marketing Course: https://www.google.com/onlinechallenge/dmc/


Teaching, Attendance, Course Books and Assessment

Teaching

-

Attendance

Due to the objective of the course it is highly suggested to attend up to 75% of the lectures.

Course books

-

Assessment

Oral exam. Evaluation of the pre and post-campaign reports

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Additional Information for Non-Attending Students

Teaching

-

Attendance

-

Course books

-Cosenza V. (2012). Social Media ROI. Milano: Apogeo.
 
-Krippendorff K. (2012). Content Analysis. An Introduction to Its Methodology. Third Edition. Thousand Oaks: Sage

Assessment

-

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Notes

-

« back Last update: 07/06/2016

Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

15 22

Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522, scarica l'app o chatta su www.1522.eu

Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2024 © Tutti i diritti sono riservati

Top