Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


ITALIAN LINGUISTICS AND DIDACTICS OF LANGUAGE I
LINGUISTICA ITALIANA I E DIDATTICA DELLA LINGUA

Italian language: history, structures and teaching resources
La lingua italiana: storia, strutture, tendenze e risorse per l’insegnamento

A.Y. Credits
2015/2016 6
Lecturer Email Office hours for students
Alberto D'Alfonso a) during the period of course, before and after school (must be booked by sending an email to the teacher); in the rest of the academic year by appointment (to be arranged by email).

Assigned to the Degree Course

Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

Structures of Italian language; common problems relating to the use of the written language; language training in Italian

Program

Full configuration of Italian language (in historical, grammatical and sociolinguistic aspects); competences for language teaching , with particular attention to Italian.

Learning Achievements (Dublin Descriptors)

In relation to discipline the student must show possession: - Mastery of the knowledge of specialized disciplines; - Understanding of the advanced concepts of the discipline;   - The ability to use knowledge and concepts to think independently on issues of discipline.

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Supporting Activities

Materials provided by the teacher are available , together with other support activities, within the platform Moodle > blended.uniurb.it


Teaching, Attendance, Course Books and Assessment

Teaching

front lessons

Course books

1)  M. Palermo, Linguistica italiana, Bologna, Il Mulino, 2015;

2)  M.G. Lo Duca, Lingua italiana ed educazione linguistica, Roma, Carocci 2013.

Any additional materials will be given during the lectures.

Assessment

oral examination

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Additional Information for Non-Attending Students

Course books

1)  M. Palermo, Linguistica italiana, Bologna, Il Mulino, 2015;

2)  M.G. Lo Duca, Lingua italiana ed educazione linguistica, Roma, Carocci 2013.

3)  L. Serianni, Prima lezione di grammatica, Roma-Bari, Laterza, 2006.

Assessment

oral examination

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

« back Last update: 30/07/2016

Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

15 22

Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522, scarica l'app o chatta su www.1522.eu

Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2024 © Tutti i diritti sono riservati

Top