Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


FRENCH LITERATURE I-II
LETTERATURA FRANCESE I-II

Description in Nineteenth-Century French Literature
La descrizione nella letteratura francese dell'Ottocento

A.Y. Credits
2015/2016 8
Lecturer Email Office hours for students
Piero Toffano

Assigned to the Degree Course

Foreign languages and culture (L-11)
Curriculum: LIN-OC
Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

The course will give a general knowledge of nineteenth-century French literature (narrative mainly, but also, more briefly, poetry and poems in prose), through the study of description, a techinque that this century loved and renewed. The course will also study the evolution of this technique.

Program

After a brief introduction about description in eighteenth-century French literature, the course will study many examples of description in French literary texts in the nineteenth century in chronological order. Students will be invited to orally discuss or to write a brief work about a text of their own choice.

Learning Achievements (Dublin Descriptors)

General knowledge of a period of literary history, through the study of one of its most peculiar techniques. Ability to use knowledge of literary history to the analysis of literary texts. Ability to study a literary text autonomously chosen. Ability to communicate the results of an autonomous research clearly and orderly.

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Teaching, Attendance, Course Books and Assessment

Teaching

Oral lessons

Course books

The texts which will used for analysis will be communicated to the students in photocopies and they will be made available on the platform Moodle.

S.Agosti, Il romanzo francese dell'Ottocento, Bologna, Il Mulino 2010;

P. Pellini, La descrizione, Roma-Bari, Laterza 1998.

Assessment

Oral exam

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Additional Information for Non-Attending Students

Teaching

Autonomous study

Course books

All the texts for attending students listed above, and:

L. Nissim (editor), Antologia cronologica della letteratura francese. Vol. V: Ottocento, Milano, LED 1998 (20 items by choice).

Assessment

Oral exam

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

« back Last update: 16/09/2015

Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

15 22

Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522, scarica l'app o chatta su www.1522.eu

Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2024 © Tutti i diritti sono riservati

Top