Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


CHINESE LANGUAGE I
LINGUA CINESE I

(First semester)
LINGUA CINESE I (primo semestre)

A.Y. Credits
2017/2018 8
Lecturer Email Office hours for students
Gloria Gabbianelli

Assigned to the Degree Course

Foreign Languages and Cultures (L-11)
Curriculum: LINGUISTICO CULTURALE ORIENTALE
Date Time Classroom / Location
Date Time Classroom / Location

Learning Objectives

The course aims at:    

1) introduce students to the Standard Chinese language (p??t?ng?huà), describing phonological, morphological and syntactical characteristics;    

2) provide students with elementary written and reading skills    

3) help students develop communicative and oral skills in Chinese basic conversation.

Program

Lessons programme    

   Elementary Chinese grammar:   

1. Basic sociolinguistic aspects of Chinese Mandarin (p??t?ng?huà)  

2. Phonology, morphology, pinyin system  
3. Writing and analysis of simplified Chinese characters, introduction to Chinese radicals  

4. Elementary Chinese language syntax (Chinese sentence structure)  
5. Learning how to use Chinese dictionary   

Teaching Material

The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it

Supporting Activities

The teaching material and specific communications from the lecturer can be found, together with other supporting activities, inside the Moodle platform › blended.uniurb.it


Teaching, Attendance, Course Books and Assessment

Teaching

Teaching methods include face-to-face lectures, exercise sessions, seminars. The course will include teaching practice lessons held by a mother tongue lecturer. Reading, writing and practice in conversation lessons will be conducted by Chinese lectorsThe attendance to these lessons is highly recommended.

Course books

Masini F. et al., Il cinese per gli italiani. Vol. 1, Milano, Hoepli, 2010.


Zhao X, Gatti F., Dizionario compatto Cinese-italiano italiano-cinese, Zanichelli, Bologna, 1996.

Lioi T., De Benedittis A., Introduzione alla scrittura cinese, Milano, Hoepli, 2016

Assessment

Assessment methods are oral exams and written tests.  Dictionary is not allowed.

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Additional Information for Non-Attending Students

Course books
  • Masini F. et al., Il cinese per gli italiani. Vol. 1, Milano, Hoepli, 2010.
  • Abbiati M., Grammatica di cinese moderno, Cafoscarina, Venezia, 1998. 
  • Zhao X, Gatti F., Dizionario compatto Cinese-italiano italiano-cinese, Zanichelli, Bologna, 1996.
  • Lioi T., De Benedittis A., Introduzione alla scrittura cinese, Milano, Hoepli, 2016
« back Last update: 28/07/2017

Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

15 22

Se sei vittima di violenza o stalking chiama il 1522, scarica l'app o chatta su www.1522.eu

Il numero, gratuito è attivo 24 h su 24, accoglie con operatrici specializzate le richieste di aiuto e sostegno delle vittime di violenza e stalking.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2024 © Tutti i diritti sono riservati

Top