ETHICAL AND LEGAL BASES OF HUMAN EXPERIMENTATIONS
ETHICAL AND LEGAL BASES OF HUMAN EXPERIMENTATIONS
A.Y. | Credits |
---|---|
2022/2023 | 2 |
Lecturer | Office hours for students | |
---|---|---|
Pietro Ghezzi |
Teaching in foreign languages |
---|
Course partially taught in a foreign language
English
This course is taught partially in Italian and partially in a foreign language. Study materials can be provided in the foreign language and the final exam can be taken in the foreign language. |
Assigned to the Degree Course
Date | Time | Classroom / Location |
---|
Date | Time | Classroom / Location |
---|
Learning Objectives
Ethical rules for human experimentation and rules for good research conduct including avoiding data forgery and plagiarism
Program
Lecture 1. Ethics of human experimentation
Lecture 2. Research integrity: data forgery and plagiarism
Bridging Courses
-
Learning Achievements (Dublin Descriptors)
- Conoscenza e capacità di comprensione (knowledge and understanding): knowledge od what research misconduct and plagiarism are
- Conoscenza e capacità di comprensione applicate (applying knowledge and understanding); ability to recognise whether a texst is plagiarised
- Autonomia di giudizio (making judgements): ability ro identify research integrity issues
- Abilità comunicative (communication skills); discussion of problems that doctoral researchers may encounter
- Capacità di apprendere (learning skills) how to learn new methods to assess research quality
Teaching Material
The teaching material prepared by the lecturer in addition to recommended textbooks (such as for instance slides, lecture notes, exercises, bibliography) and communications from the lecturer specific to the course can be found inside the Moodle platform › blended.uniurb.it
Supporting Activities
no
Teaching, Attendance, Course Books and Assessment
- Teaching
lectures
- Innovative teaching methods
Problem-based learning based on formative assessment mid-lecture with vote count and summative assessment at the end. Interactive voting (in the lecture theatre) to judge whether text is plagiarised
- Attendance
yes
- Course books
none
- Assessment
Summative assessment consists in giving students six texts that they have to identify as plagiarised or not. Pass mark is four right answers
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Additional Information for Non-Attending Students
- Teaching
not available
- Attendance
-
- Course books
-
- Assessment
-
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
« back | Last update: 22/05/2023 |