LINGUA INGLESE III
A.A. | CFU |
---|---|
2012/2013 | 10 |
Docente | Ricevimento studentesse e studenti | |
---|---|---|
John Edward Taylor |
Assegnato al Corso di Studio
Giorno | Orario | Aula |
---|
Obiettivi Formativi
The course analizes how the corporate world uses English in company communications and advertising. It looks at authentic materials dealing with industrial processes, presentation and promotion,aspects of adverting, catalogues, press realeases,.brochures and son on, with particular attention to Internet and "on-line" marketing. In this way the student will be able to confront authentic material in preparation for a professional career.
Programma
Company presentation and communication Text presentation and perception Word power and lexical meaning Cultural communication and meaning.
Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento
- Modalità didattiche
Seminar style teaching and language exercise. with lecturer.
- Testi di studio
J.Taylor, M.Cleary, E.Ferguson Behind Business - a survey of English in corporate presentations and communication.(testo e CD-ROM) Montefeltro 2012 ( new edition)
Guy Brook-Hart - Business Benchmark (Advanced) BEC HigherCambridhe University Press - 2011
- Modalità di
accertamento Written and oral exams with professor and lecturer.
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Note
The entire course will be taught in English.
« torna indietro | Ultimo aggiornamento: 30/04/2013 |