LETTERATURA DEL TEATRO INGLESE
A.A. | CFU |
---|---|
2012/2013 | 10 |
Docente | Ricevimento studentesse e studenti | |
---|---|---|
Roberta Mullini | verrà indicato all'inizio dell'anno accademico |
Assegnato al Corso di Studio
Giorno | Orario | Aula |
---|
Obiettivi Formativi
The course aims at helping students read the plays in their multifaceted aspects as - at the same time - displays of political problems (and solutions), of gender and of theatrical issues. Professor Mullini will be joined by Dr. Maria Elisa Montironi, who will specifically deal with Coriolanus at the beginning of the course. If possible, cinematic versions of the tragedies (Coriolanus, 2011, and Cesare deve morire, 2012) will be shown during classes.
The course will be held in English.
Programma
1) Introduction to the Elizabethan Theatre
1.1 The buildings
1.2 Actors and playwrights
1.3 The staging
1.4 William Shakespeare
2) Coriolanus
3) Julius Caesar
Attività di Supporto
Dr. Maria Elisa Montironi will join professor Mullini, especially for seminars introducingof the issues connected to Coriolanus.
Excerpts from the films mentioned above will be shown during classes.
Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento
- Modalità didattiche
Lectures, seminars and projection of films
- Obblighi
Students are invited to attend lessons.
- Testi di studio
-
Primary Texts:
W. Shakespeare, Coriolanus
W. Shakespeare, Julius Caesar
(any edition provided it includes the original English text)
Secondary Texts
1) The introductions to the chosen edition of both plays
2) M. Del Sapio Garbero, N. Isenberg, M. Pennacchia (eds.), Questioning Bodies in Shakespeare's Rome, Goettingen, V&R unipress, 2010 (chapters by U. Berns and M. Pfister)
3) A. Leggatt, Shakespeare's Political Drama, London, Routledge, 1988 (Chapters 6 and 8)
4) R. Mullini, R. Zacchi, Introduzione allo studio del teatro inglese, Napoli, Liguori, 2003 (parte seconda)
5) M. Tempera (a cura di), Julius Caesar: dal testo alla scena, Bologna, CLUEB, 1992 (capitoli di A. Lombardo, M. Tempera, R. Mullini)
NOTE: Those LIN-OC and LIN-AZ students who choose this course as ‘scelta libera' (corresponding to 8 CFU) will read only Mullini's article from text n. 5 (in addition to the other readings).
Possible further indications will be given during the course and posted on professor Mullini's ‘Materiale didattico' web page.
- Modalità di
accertamento Oral exams (in English)
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Informazioni aggiuntive per studentesse e studenti non Frequentanti
- Modalità didattiche
Lectures, seminars and projection of films
- Obblighi
-
Non attending students are warmly invited to get in touch with professor Mullini either by phone during the office hours or by e-mail.
- Testi di studio
Primary Texts:
W. Shakespeare, Coriolanus
W. Shakespeare, Julius Caesar
(any edition provided it includes the original English text)
Secondary Texts
1) The introductions to the chosen edition of both plays
2) M. Del Sapio Garbero, N. Isenberg, M. Pennacchia (eds.), Questioning Bodies in Shakespeare's Rome, Goettingen, V&R unipress, 2010 (chapters by U. Berns and M. Pfister)
3) A. Leggatt, Shakespeare's Political Drama, London, Routledge, 1988 (Chapters 6 and 8)
4) R. Mullini, R. Zacchi, Introduzione allo studio del teatro inglese, Napoli, Liguori, 2003 (parte seconda)
5) M. Tempera (a cura di), Julius Caesar: dal testo alla scena, Bologna, CLUEB, 1992 (capitoli di A. Lombardo, M. Tempera, R. Mullini)
NOTE: Those LIN-OC and LIN-AZ students who choose this course as ‘scelta libera' (corresponding to 8 CFU) will read only Mullini's article from text n. 5 (in addition to the other readings).
Possible further indications will be given during the course and posted on professor Mullini's ‘Materiale didattico' web page.
- Modalità di
accertamento Oral exams (in English)
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Note
Those LIN-OC and LIN-AZ students who choose this course as ‘scelta libera' (corresponding to 8 CFU) will read only Mullini's article from text n. 5 (in addition to the other readings).
All students are invited to look up additional information and material which will be made available during the course at professor Mullini's Faculty site (www.uniurb.it/lingue), 'Materiale didattico'.
When e-mailing prof. Mullini, students are kindly requested to use their university address if they want to receive an answer.
« torna indietro | Ultimo aggiornamento: 10/08/2012 |