ENGLISH LANGUAGE II (ADVANCED COURSE)
A.A. | CFU |
---|---|
2012/2013 | 8 |
Docente | Ricevimento studentesse e studenti | |
---|---|---|
John Edward Taylor |
Assegnato al Corso di Studio
Giorno | Orario | Aula |
---|
Obiettivi Formativi
The course presents and analyses the characteristics of English in corporate and business presentation and advertising. The objectives, functions, modality and "special language" are looked at in practical and theoretical applications.
Programma
The programme looks at the language of presentation and promotion, (advertising elements of wordplay,affixation,lexial demensions)
Apart from specific language. cultural identity and cultural diversity will be examined, aspects in the world of language "globalization" and communication.
Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento
- Testi di studio
J.Taylor, M.Cleary, E.Ferguson "Behind Business" - A survey of English in Corporate Presentations and Communication -Ed. Momtefeltro - Urbinno 2007 ( +CD-ROM)
Guy Brook-Hart - Business BEMCHMARK -(Upper Intermediate level B2) Cambridge University Press -2009
Reference booklet:
J.Taylor, E.Zazzeroni - Mailing -an introduction to Internet business writing - Ed Montefeltro -Urbino -(nov) 2012
- Modalità di
accertamento Written exam - reading comprehension, grammar and lexical items, listening.
Oral exam based on class work.
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
« torna indietro | Ultimo aggiornamento: 30/04/2013 |