ENGLISH LANGUAGE II (ADVANCED COURSE) (PASS/FAIL)
A.A. | CFU |
---|---|
2013/2014 | 8 |
Docente | Ricevimento studentesse e studenti | |
---|---|---|
John Edward Taylor | monday 11 - 12, tuesday 10 -12 |
Assegnato al Corso di Studio
Giorno | Orario | Aula |
---|
Obiettivi Formativi
The course presents and analyses the characteristics of English in corporate and business presentation and advertising. The objectives, functions, modality and "special language" are looked at in practical and theoretical applications.
Programma
The programme looks at the language of presentation and promotion, (advertising elements of wordplay,affixation, etc)
Apart from specific language. cultural identity and cultural diversity will be examined, as well as the language "globalization" and communication.
Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento
- Testi di studio
Guy Brook-Hart with David Clark - Business BENCHMARK - (Upper Intermediate level B2) 2nd Edition - Cambridge University Press -2013:
J.Taylor, E.Zazzeroni - Mailing -an introduction to Internet business writing - Aras Edizioni -Fano -2014
- Modalità di
accertamento Written exam - reading comprehension, grammar and lexical items, Internet writing, listening.
Oral exam based on class work.
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Note
Students who have a language degree should contact the course professor for further information.
« torna indietro | Ultimo aggiornamento: 09/01/2014 |