LINGUA INGLESE I
ENGLISH LANGUAGE I
A.A. | CFU |
---|---|
2015/2016 | 8 |
Docente | Ricevimento studentesse e studenti | |
---|---|---|
Maria Elisa Montironi |
Assegnato al Corso di Studio
Giorno | Orario | Aula |
---|
Obiettivi Formativi
The course aims at introducing students to the history of the English language and at equipping them with the ability to understand and discuss the role of cultural, political and social forces in the development of the language.
Programma
1. Old English and foreign influences
2. The Norman Conquest and the subjection of English
3. The reestablishment of English
4. Middle English
5. The Renaissance
6. English in the Augustan Age
7. English in the Nineteenth Century
8. English Today
9. English World-Wide
Eventuali Propedeuticità
Cfr. "Vademecum 2015-2016 Parte Generale".
Risultati di Apprendimento (Descrittori di Dublino)
Students will
"Conoscenza e capacità di comprensione" (knowledge and understanding):
-be able to describe the historical development of the English language and interpret the history of the English language as a cultural subject
"Capacità di applicare conoscenza e comprensione" (applying knowledge and understanding):
-be able to identify and define the different phases of the history of the English language
Autonomia di giudizio (making judgements):
-be able to discuss the role of cultural, political and social forces in the development of the English language
"Abilità comunicative" (communication skills):
-be able to understand a talk (given in English) and to read and understand academic essays (written in English) on the topics of the course.
-be able to discuss the topics of the course in English, expressing and explaining their point of view
"Capacità di apprendimento" (learning skills):
-be able to monitor and evaluate their own learning process
-(attending students) know how to increase their self-confidence to succeed
-(attending students) know specific strategies to improve their memory and make sense of complex information
Materiale Didattico
Il materiale didattico predisposto dalla/dal docente in aggiunta ai testi consigliati (come ad esempio diapositive, dispense, esercizi, bibliografia) e le comunicazioni della/del docente specifiche per l'insegnamento sono reperibili all'interno della piattaforma Moodle › blended.uniurb.it
Attività di Supporto
English language tutorials held by "Collaboratori ed Esperti Linguistici" (Dr. Juliet Williams)
Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento
- Modalità didattiche
Lezioni frontali e seminariali
- Testi di studio
1. A.C. Baugh & T. Cable, A History of the English Language. (Fifth Edition), London & New York: Routledge, 2006 (also available for free PDF download at: http://faculty.mu.edu.sa/public/uploads/1380984377.3491A%20History%20of%20English%20Language.pdf). (SELECTED CHAPTERS)
2. Course Packet"Lettorato": see the section "Lingua inglese - Lettorato" (Dr. Juliet Williams).
- Modalità di
accertamento Esame orale in lingua inglese.
Esame scritto e accertamento linguistico, cfr. "Lingua inglese - Lettorato" (Dr. Juliet Williams).
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
« torna indietro | Ultimo aggiornamento: 29/02/2016 |