Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


INTERNATIONAL MARKETING

A.A. CFU
2007/2008 10
Docente Email Ricevimento studentesse e studenti
Fabio Musso

Assegnato al Corso di Studio

Giorno Orario Aula

Obiettivi Formativi

The course provides a thorough understanding of central contemporary issues in business management within the global context. It also provides exploratory insights into the changing logic of traditional marketing in the international context.

Programma

The scope and environment of International Marketing & International Trade.

Developing Global Marketing Strategies.

  • Global Marketing Management, Planning and Organization .
  • Evaluating a Company's products for International consumers and/or for businesses .
  • Evaluating International marketing channels, exporting, and logistics.
  • Developing integrated marketing communications, and sales management .
  • Implementing Global Marketing Strategies .

Development of pricing policies for International Markets.

  • Understanding the requirements for dealing with and negotiating with International Customers, Partners and Regulators .
  • International Marketing transitions .

Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento

Modalità didattiche

Lectures/discussions, discussions of case studies (in Italian).

Testi di studio

Czinkota M., Ronkainen I., International Marketing, Harcourt College Publishers, 2002.

« torna indietro Ultimo aggiornamento: 18/07/2007


Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2024 © Tutti i diritti sono riservati

Top