Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


INTERNATIONAL MARKETING

A.A. CFU
2010/2011 10
Docente Email Ricevimento studentesse e studenti
Fabio Musso

Assegnato al Corso di Studio

Giorno Orario Aula

Obiettivi Formativi

The course provides a thorough understanding of central contemporary issues in business management within the global context. It also provides exploratory insights into the changing logic of traditional marketing in the international context.

Programma

The scope and environment of International Marketing & International Trade.

Developing Global Marketing Strategies.
- Global Marketing Management, Planning and Organization .
- Evaluating a Company's products for International consumers and/or for businesses .
- Evaluating International marketing channels, exporting, and logistics.
- Developing integrated marketing communications, and sales management.
- Implementing Global Marketing Strategies.

Development of pricing policies for International Markets.
- Understanding the requirements for dealing with and negotiating with International Customers, Partners and Regulators.
- International Marketing transitions.

Risultati di Apprendimento (Descrittori di Dublino)

Intended Learning

Outcomes:

On successful completion of the module the student will be expected to be able to:

1. Demonstrate an understanding of the nature and basis of International Business;

2. Assess the different elements of the external international environment, in particular economic, socio-cultural, political/legal and competitive;

3. Demonstrate knowledge of export market selection: definition and strategies;

4. Assess formulate and evaluate export market entry strategies.

Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento

Modalità didattiche

Lectures/discussions, discussions of case studies (in Italian).

Testi di studio

Czinkota M., Ronkainen I., International Marketing, Harcourt College Publishers, 2002.

Modalità di
accertamento

Oral examination (in Italian or English)

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Informazioni aggiuntive per studentesse e studenti non Frequentanti

Testi di studio

Czinkota M., Ronkainen I., International Marketing, Harcourt College Publishers, 2002.

Modalità di
accertamento

Oral examination (in Italian or English)

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

« torna indietro Ultimo aggiornamento: 26/07/2010


Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2024 © Tutti i diritti sono riservati

Top