INTERNATIONAL MARKETING
A.A. | CFU |
---|---|
2010/2011 | 10 |
Docente | Ricevimento studentesse e studenti | |
---|---|---|
Fabio Musso |
Assegnato al Corso di Studio
Giorno | Orario | Aula |
---|
Obiettivi Formativi
The course provides a thorough understanding of central contemporary issues in business management within the global context. It also provides exploratory insights into the changing logic of traditional marketing in the international context.
Programma
The scope and environment of International Marketing & International Trade.
Developing Global Marketing Strategies.
- Global Marketing Management, Planning and Organization .
- Evaluating a Company's products for International consumers and/or for businesses .
- Evaluating International marketing channels, exporting, and logistics.
- Developing integrated marketing communications, and sales management.
- Implementing Global Marketing Strategies.
Development of pricing policies for International Markets.
- Understanding the requirements for dealing with and negotiating with International Customers, Partners and Regulators.
- International Marketing transitions.
Risultati di Apprendimento (Descrittori di Dublino)
Intended Learning
Outcomes:
On successful completion of the module the student will be expected to be able to:
1. Demonstrate an understanding of the nature and basis of International Business;
2. Assess the different elements of the external international environment, in particular economic, socio-cultural, political/legal and competitive;
3. Demonstrate knowledge of export market selection: definition and strategies;
4. Assess formulate and evaluate export market entry strategies.
Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento
- Modalità didattiche
Lectures/discussions, discussions of case studies (in Italian).
- Testi di studio
Czinkota M., Ronkainen I., International Marketing, Harcourt College Publishers, 2002.
- Modalità di
accertamento Oral examination (in Italian or English)
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Informazioni aggiuntive per studentesse e studenti non Frequentanti
- Testi di studio
Czinkota M., Ronkainen I., International Marketing, Harcourt College Publishers, 2002.
- Modalità di
accertamento Oral examination (in Italian or English)
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
« torna indietro | Ultimo aggiornamento: 26/07/2010 |