SERVICE MANAGEMENT AND MARKETING
A.A. | CFU |
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2010/2011 | 10 |
Docente | Ricevimento studentesse e studenti | |
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Roberta Bocconcelli |
Assegnato al Corso di Studio
Giorno | Orario | Aula |
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Obiettivi Formativi
The course aims to provide students with a thorough understanding of central contemporary issues in service management. It also provides exploratory insights about service marketing and management and marketing of the consultants enterprises.
Programma
- The role of services in the economy
- Competition in the service sector
- Service management and marketing
- Customer relationship management
- Service productivity
- Customers and profitability
- The experience economy
Second part
- Services to the firm
- The rule of trade and fairs
- The rule of consulting
Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento
- Modalità didattiche
Lectures/discussions, discussions of case studies (in Italian).
- Testi di studio
I part
1. Gronroos C. (2007), Service Management and marketing. Customer management in Service Competition, third edition,
Wiley & Sons, Chichester, England.
II part
2. Middleton V T.C. (1995), Marketing in Travel and Tourism, Heinemann.
- Modalità di
accertamento -
Oral examination (available either in Italian or in English).
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
« torna indietro | Ultimo aggiornamento: 30/09/2010 |