Università degli Studi di Urbino Carlo Bo / Portale Web di Ateneo


LINGUA INGLESE II
ENGLISH LANGUAGE II

Word Formation and Language of Advertising and Marketing
Word Formation and Language of Advertisibg and Marketing

A.A. CFU
2016/2017 8
Docente Email Ricevimento studentesse e studenti
John Edward Taylor Lunedì 11-12, martedì 12-13

Assegnato al Corso di Studio

Lingue e culture straniere (L-11)
Curriculum: LINGUISTICO AZIENDALE
Giorno Orario Aula

Obiettivi Formativi

English is the world's most hybrid language. It's history and make up crosses many languages and cultural broders and has become a "global" language. Due to this eclectic capacity, English has a fundamentak role in advertising and marketing.

The course will briefly examine its history and word formation, leading to an analysis of the language of advertising and marketing with its wordplay, attention seeking devices,figurative language and special forms.

Programma

Bried history of English

Varieties of English

English Word Formation

Abbreviations

Blending / Compounding

Conversion

Collocations

Phrasals in business

English in Advertising and Marketing.

Risultati di Apprendimento (Descrittori di Dublino)

By the end of the course students should have:

A knowledge and understanding of the make up of English as used

in advertising and marketing

Should be able to apply this knowledge to business situations.

Should be able to make judgements and communicate the language learnt

Should have the necessarylearning skilld to understand, listen,read and write typical business  situations.

Materiale Didattico

Il materiale didattico predisposto dalla/dal docente in aggiunta ai testi consigliati (come ad esempio diapositive, dispense, esercizi, bibliografia) e le comunicazioni della/del docente specifiche per l'insegnamento sono reperibili all'interno della piattaforma Moodle › blended.uniurb.it

Attività di Supporto

Lettori and collaboratori will hold group tutorage to help and develope linguistic competences in a corporate context.


Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento

Modalità didattiche

 lectures and seminars.

Obblighi

Wherever possible students should attend lessons and tutorials.

Testi di studio

Notes (dispensa) compiled by the course leader(Prof John Taylor). ( Information will be given during the first lesson)

JOHN llison,Jeremy Townend with Paul Emmerson

The Business 2.0 ( B2 Upper Intermediate) -Macmillan -2013

John Taylor, Elisabetta Zazzeroni - Mailing.Internet Business Writing

ARAS Ed. - Fano - 2014

Modalità di
accertamento

Written and oral exams in English.

The oral exan(Monografico) will be based on the Taylor notes(dispensa)

and the introduction of Mailing-Internet Business Writing.

Disabilità e DSA

Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.

A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.

Informazioni aggiuntive per studentesse e studenti non Frequentanti

Modalità didattiche

Non attending students should get in touch with the course leader

Prof.John Taylor

jtmedia@alice.it

Note

The course will be taught entirely in Emglish. The final exams and bibliography are in English.

« torna indietro Ultimo aggiornamento: 16/10/2016


Il tuo feedback è importante

Raccontaci la tua esperienza e aiutaci a migliorare questa pagina.

Posta elettronica certificata

amministrazione@uniurb.legalmail.it

Social

Università degli Studi di Urbino Carlo Bo
Via Aurelio Saffi, 2 – 61029 Urbino PU – IT
Partita IVA 00448830414 – Codice Fiscale 82002850418
2024 © Tutti i diritti sono riservati

Top