LINGUA INGLESE II
ENGLISH LANGUAGE II
Word Formation and Language of Advertising and Marketing
Word Formation and Language of Advertisibg and Marketing
A.A. | CFU |
---|---|
2016/2017 | 8 |
Docente | Ricevimento studentesse e studenti | |
---|---|---|
John Edward Taylor | Lunedì 11-12, martedì 12-13 |
Assegnato al Corso di Studio
Giorno | Orario | Aula |
---|
Obiettivi Formativi
English is the world's most hybrid language. It's history and make up crosses many languages and cultural broders and has become a "global" language. Due to this eclectic capacity, English has a fundamentak role in advertising and marketing.
The course will briefly examine its history and word formation, leading to an analysis of the language of advertising and marketing with its wordplay, attention seeking devices,figurative language and special forms.
Programma
Bried history of English
Varieties of English
English Word Formation
Abbreviations
Blending / Compounding
Conversion
Collocations
Phrasals in business
English in Advertising and Marketing.
Risultati di Apprendimento (Descrittori di Dublino)
By the end of the course students should have:
A knowledge and understanding of the make up of English as used
in advertising and marketing
Should be able to apply this knowledge to business situations.
Should be able to make judgements and communicate the language learnt
Should have the necessarylearning skilld to understand, listen,read and write typical business situations.
Materiale Didattico
Il materiale didattico predisposto dalla/dal docente in aggiunta ai testi consigliati (come ad esempio diapositive, dispense, esercizi, bibliografia) e le comunicazioni della/del docente specifiche per l'insegnamento sono reperibili all'interno della piattaforma Moodle › blended.uniurb.it
Attività di Supporto
Lettori and collaboratori will hold group tutorage to help and develope linguistic competences in a corporate context.
Modalità Didattiche, Obblighi, Testi di Studio e Modalità di Accertamento
- Modalità didattiche
lectures and seminars.
- Obblighi
Wherever possible students should attend lessons and tutorials.
- Testi di studio
Notes (dispensa) compiled by the course leader(Prof John Taylor). ( Information will be given during the first lesson)
JOHN llison,Jeremy Townend with Paul Emmerson
The Business 2.0 ( B2 Upper Intermediate) -Macmillan -2013
John Taylor, Elisabetta Zazzeroni - Mailing.Internet Business Writing
ARAS Ed. - Fano - 2014
- Modalità di
accertamento Written and oral exams in English.
The oral exan(Monografico) will be based on the Taylor notes(dispensa)
and the introduction of Mailing-Internet Business Writing.
- Disabilità e DSA
Le studentesse e gli studenti che hanno registrato la certificazione di disabilità o la certificazione di DSA presso l'Ufficio Inclusione e diritto allo studio, possono chiedere di utilizzare le mappe concettuali (per parole chiave) durante la prova di esame.
A tal fine, è necessario inviare le mappe, due settimane prima dell’appello di esame, alla o al docente del corso, che ne verificherà la coerenza con le indicazioni delle linee guida di ateneo e potrà chiederne la modifica.
Informazioni aggiuntive per studentesse e studenti non Frequentanti
- Modalità didattiche
Non attending students should get in touch with the course leader
Prof.John Taylor
jtmedia@alice.it
Note
The course will be taught entirely in Emglish. The final exams and bibliography are in English.
« torna indietro | Ultimo aggiornamento: 16/10/2016 |